woensdag 29 juni 2011

Hondenbank van juniorlogeerbed!

Ik wou mijn echtgenoot een houten hondenbank laten ineenknutselen en ging wat rondgoogelen om te zien hoe anderen dat in het verleden al gedaan hadden.
Ik had wel enkele mooie ideeën en vertelde dit op het werk tijdens een pauze.  Mijn collega Kathy vertelde dat ze nog een juniorlogeerbedje had klaarstaan in haar veranda om naar het containerpark te brengen wegens niet meer in gebruik.  Ze postte een foto van het bedje op facebook met de afmetingen.  Ik zag er wel wat in en haalde het op.  


Voor


 De verf was er hier en daar een beetje af en de kleur pastte ook niet écht in ons interieur.  Ik dook even in de kelder om te zien of ik nog verfrestjes kon vinden waar ik mee aan de slag kon.  Ja, hoor! Ooit verfde ik een schommelstoel en van die verf had ik nog meer dan zat.

Ik schuurde en schrobde het bankje schoon en zette een laag primer.


Primer

De volgende stap was een laag van de matte grijs/beige verf.  Na enkele dagen drogen, een 2e laagje erover.


Verflaagjes


Robbe wou graag de naam erop en daarom maakte ik een sjabloon en met overschot van de verf uit de hal heb ik 'Penny' gesponsd op de rug van de bank.

Mijn ma had ondertussen van een fleecedeken een overtrekje gemaakt. 

Klaar!


Et voilà!   Ons Penny kan bij ons in de living rusten als ze wil.

Met een extra deken erin!

Hopelijk vind ze de haar bed goed en zet ze er niet haar tanden in.
Haar bedje staat klaar! Wij zijn er ook klaar voor!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten